فتوایەكی گرنگی مامۆستایانی ئاینی سەبارەت بە سیخوڕی كردن بۆ بێگانە

لەلایەن ستاندار Posted on 241 جار بینراوە

ستاندەر

ئەوەی خوارەوە دەقی فتوانامەكەیە :

بەناوی خودا

بابەت :فتوای حەرام كردنی سیخوڕی

بەهۆی ئەوەی لەو ماوەیەدا دیاردەی سیخوڕی بۆ بێگانە لە هەرێم زیادی كردوە ،سزاو لێپیچانەوەش بۆ ئەو دیاردە مەترسیدارە نەبینراوە، بۆیە ئیمە كۆمەلێك مامۆستای ئاینی لە نوسینگەی ستاندەر دانیشتین بۆ تاوتوێی  ئەو  پرسە  ، ((بە پێی دەقی قورئان كارێكی حەرامە ))(.. ؤلَا تَجَسَّسُوا ؤلَا يَغْتَبْ بَعْضُكُمْ بَعْضًا أَيُحِبُّ أَحَدُكُمْ أَنْ يَأْكُلَ لَحْمَ أَخِيهِ مَيْتًا فَكَرِهْتُمُوهُ..) ، بۆیە كۆڕایی زانایانی ئاینی لەسەرە (وەك لەپاشكۆكەی خوارەوە دیاری كراوە )، سەر شۆڕیشە بۆ دونیا ، پیویستە وولاتی  خۆت خۆ ش بوێ ، داواش لە لایەنی  پەیوەندیداری نیشتمانی دەكەین بە دەنگیكی زولال وبەرز ئاگاداریان بكاتەوە ، داواش لەو هەلخەلاتاوانە  دەكەینەوە نەكەونە ئەو داوە شەیتانیە ، هەریەكە لەخزم ودایك وباوكان ئاگاداری دەورویەری خۆتان بكەنەوە و ئەو ئەركە گشتیە جیبەجیی بكەن ، داواش لە مامۆستایانی ئاینی دەكەین لە ووتاری هەینی  ئەو باسە شەرعیە  بكەن.

پەیوەندیشمان بەو مامۆستایانە كرد(هەر چەند مامۆستایەك لەناوچەیەكی دیاری كراوی كوردستان)  :

1-      مامۆستا مەلا رشیدسیگری – دهۆك .

2-      مەلا شڤان دهوک .

3-      ملا امین دهوک.

4-      ملا امین ئورەماری.

5-      مامۆستا حسن علی (رانیە) .

6-      م.عمر خدرجیجەیی.(هەولیر) .

7-      م.علی دوكورتكانی(هەولیر).

8-      م.شكر منتك.(هەولیر) .

9-      ملانبی دۆڵە رەقە .

10-    مامۆستا عبدالرحمن دۆڵەرەقە .

11-    مامۆستاعبداللە سوێرەڵە .

12-    مامۆستا ابوبکر کانی توویی .

13-    مامۆستاابوبکر لۆتەری .

14-    مامۆستاسعد پشت ئاشانی .

15-    مامۆستا عمر شارستێنی .

16-    مامۆستا بەختیار بەرزنجی .

17-    مامۆستاشوان جەلکی .

18-    مامۆستا محمد شوانی (كركوك) .

19-    مامۆستا علی(گەرمیان) .

20-    مامۆستا ملا محمد رۆخانەیی(كەركوك) .

زاناو مامۆستایەكی زۆری تر بەشدار بوونە

 

 

پاشكۆ : فەرمودە وفتوای ئیمامەكان  لەبارەی سیخوڕی :

قال رسول الله صلي الله عليه وسلم: «إياكم والظن، فإن الظن أكذب الحديث، ولا تحسسوا ولا تجسسوا ولا تنافسوا ولا تحاسدوا ولا تباغضوا، ولا تدابروا وكونوا عباد الله إخوانًا» أنّ النّبي صلّي الله عليه وسلّم قال: (مَنْ أَكَلَ بِرَجُلٍ مُسْلِمٍ أَكْلَةً فَإِنَّ اللهَ يُطْعِمُهُ مِثْلَهَا مِنْ جَهَنَّمَ، ؤمَنْ كُسِيَ ثَوْبًا بِرَجُلٍ مُسْلِمٍ فَإِنَّ اللهَ يَكْسُوهُ مِثْلَهُ مِنْ جَهَنَّمَ، ؤمَنْ قَامَ بِرَجُلٍ مَقَامَ سُمْعَةٍ ؤرِيَا‌وٍ، فَإِنَّ اللهَ يَقُومُ بِهِ مَقَامَ سُمْعَةٍ ؤرِيَا‌وٍ يَوْمَ الْقِيَامَةِ) قال رسول الله صلي الله عليه وسلم: يا معشر من يَ‌من بلسانه ولم يدخل الإيمان قلبه لا تغتابوا المسلمين ولا تتبعوا عوراتهم فإن من تتبع عوراتهم تتبع الله عورته، ومن تتبع الله عورته يفضحه في بيته. فقد تحدث الفقها‌و عن عقوبة الجاسوس مسلما كان أم كافرا، فقالت المالكية والحنابلة وغيرهم : يقتل الجاسوس المسلم إذا تجسس للعدو علي المسلمين. وفي الحديث: دليل علي أنه يجوز قتل الجاسوس. قال النووي: فيه قتل الجاسوس الحربي الكافر ، وهو باتفاق . وقال شيخ الإسلام ابن تيمية : «وأما مالك وغيره فحكي عنه أن من الجرائم ما يبلغ به القتل ، ووافقه بعض أصحاب أحمد في مثل الجاسوس المسلم إذا تجسس للعدو علي المسلمين.. فإن أحمد يتوقف في قتله، وجوز مالك وبعض الحنابلة كابن عقيل قتله وقال الشوكاني تعقيبا علي حديث فعل حاطب بن أبي بلتعة : وفي الحديث دليل علي أنه يجوز قتل الجاسوس ، وأن فيه متمسكًا لمن قالوا : إنه يجوز قتل الجاسوس،، ولو كان من المسلمين».(نيل الَاوطار شرح منتقي الَاخبار 8/166- 165). ولابد من التنبيه: علي أن قتل الجاسوس ومن يسمي اليوم بالعميل هو من اختصاص الدولة الإسلامية، والحاكم المسلم، كغيره من الحدود والتعزيرات؛ حتي لا تحدث الفوضي والتجاوزات في بلاد المسلمين . كما يجب التثبت من عمالة المتهمين بالعمالة والخيانة؛ حتي لا يحكم علي الناس بالظن، أو بمجرد التهمة التي لا دليل يدل عليها وقد قال ابن مسعود: «ادرأوا الحدود بالشبهات» ويروي مرفوعا. ويحكم علي الرجل أو المرأة بالعمالة والجاسوسية بشهادته وإقراره، أو بالبينة الواضحة والَادلة الظاهرة، أو بشهادة رجلي عدل.

وەڵامێک بنووسە

پۆستی ئەلیکترۆنییەکەت بڵاوناکرێتەوە. خانە پێویستەکان دەستنیشانکراون بە *

ئەم ماڵپەڕە لە ئەکیسمێت بۆ کەمکردنەوەی هەرزە واڵە و سپام سوود دەگڕێ. فێربە چۆن زانیاری بۆچونەکانت ڕێکدەخرێت.